خواص بره موم ؛ از خواص ضد التهابی تا ضد سرطانی

 

بره موم یک ماده طبیعی پر از خاصیت درمانی است ، آشنایی با این خواص بره موم کمک می کند تا استفاده از این ماده کمتر شناخته شده را بیشتر مورد توجه قرار دهیم. مطمئن باشید مصرف بره موم اگر به صورت اصولی باشد، در بسیاری از بیماری ها نیازی به مصرف قرص های شیمیایی ندارید.


بره موم یک ماده شگفت انگیز طبیعی است که هر هفته مطالعات جدیدی در مورد خواص و ویژگی های آن شروع شده یا به پایان می رسد. به راستی گه خواص بره موم انتها ندارد و با یک تغییر ساده به راحتی می توان این ماده را به درمانی فوق العاده برای بیماری هایی تبدیل کرد که امروزه هیچ راهکار درمانی برای آن وجود ندارد. شاید به همین علت باشد که برخی معتقدند هنوز شگفتی های زیادی از بره موم پنهان است که با کشف آن ها، بسیاری از مشکلات بشر برطرف خواهد شد.
در این مطلب قصد نداریم به معرفی راهکارهای درمانی بره موم اشاره کنیم. بلکه می خواهیم طیفی از خواص بره موم را مورد بررسی قرار دهیم که هر کدام، راهکاری برای درمان دسته ای از بیماری ها است. ناگفته نماند که خواص بیان شده در این مطلب ممکن است با پیشرفت علم، به روزرسانی شود.

خاصیت ضدباکتری و ضد میکروبی
تحقیقات زیادی برای خواص ضد باکتری و ضدمیکروبی بودن بره موم انجام شده است. این خاصیت یکی از خواص اصلی بره موم است که حتی در کندو نیز مورد استفاده قرار می گیرد.دانشمندان از گذشته تا امروز با بررسی این خاصیت، نتایج زیادی گرفته و در تولید انواع داروها و راهکارهای درمانی استفاده کرده اند.
خاصیت ضدعفونی کنندگی بره موم، به دلیل وجود آنزیم های خاص موجود در آن است. این خاصیت کمک می کند تا از این ماده هم به عنوان یک دارو برای از بین بردن آلودگی های میکروبی و قارچی استفاده شود و هم به عنوان ماده ای اولیه در تولید بسیاری از مواد پاک کننده و گند زدا به کار گرفته شود. یکی از دلایل استفاده از بره موم برای تولید خمیردندان، مشاهده نتایج آزمایش های مختلف برای از بین بردن باکتری های دهانی و همچنین برطرف کردن پلاک های دندان بوده است.
خاصیت ضد میکروبی بودن بره موم به اینجا ختم نمی شود. تحقیقات جدید نشان داده که مصرف بره موم به جلوگیری از ورود ویروس به بدن انسان کمک می کند. این یعنی شما می توانید برای واکسینه شدن در برابر بسیاری از بیماری ها از بره موم استفاده کنید یا با بره موم، روند رشد بیماری تان را مهار کنید. البته خاصیت ضد قارچ بودن بره موم نیز از جمله مواردی است که نباید نادیده گرفته شود.

خاصیت ضد التهابی بره موم
بره موم یک ضد التهاب قوی است. این موضوع در آزمایش های مختلف به اثبات رسیده و به همین علت برای درمان بیماری های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. در یک آزمایش جدید، مهار التهاب در طحال موش مورد بررسی قرار گرفته و اثرات چشمگیری از خود هب نمایش گذاشت.
البته اگر از علم نوین بگذریم، اطبا طب سنتی نیز بر این باورند که بیماری های التهابی، با استفاده مداوم از بره موم درمان می شوند. یکی از این بیماری های التهابی خود ایمن، کولیت است. امروزه درمان کولیت با استفاده از بره موم به صورت تجربی به اثبات رسیده و بیماران زیادی با مصرف بره موم درمان شده اند. ناگفته نماند درمان بیماری کولیت با بره موم اگرچه ممکن است برای برخی به طور کامل محقق نشده باشد، اما حداقل از رشد بیماری جلوگیری به عمل آمده است. آنچه مشخص است، بره موم در مهاربیماری های التهابی به طور کامل نقش دارد.
البته خواص ضد التهابی بره موم به موارد بیان شده منتهی نمی شود. بسیاری از بیماری های مربوط به التهاب مفاصل نیز با مصرف بره موم بهبود پیدا می کند. در بسیاری از موارد حتی بیماران مبتلا به چنین مشکلاتی، دیگر نیازی به مصرف دارو نیز ندارند. البته باید توجه کنید که در تمامی این موارد باید با پزشک معالج مشورت شود تا منصرف بره موم با شرایط خاص بدن شما، سازگار باشد.

تقویت کننده سیستم ایمنی بدن
تقریبا تمامی تحقیقات تایید کننده این موضوع هستند که خواص مختلفی در بره موم وجود دارد که به بهبود سیستم ایمنی بدن منجر خواهد شد. مصرف مداوم بره موم برای افرادی که خیلی زود بیمار می شوند، معجزه یم کند. اگرچه تحقیقات علمی همچنان بر روی موش های آزمایشگاهی انجام می شود؛ اما بر اساس متدهای طب سنتی، بره موم خواص اثبات شده ای برای تقویت سیستم ایمنی بدن انسان دارد که می توانید از آن بره ببرید. در مقالاتی علمی و مجزا در مورد نقش بره موم در تقویت سیستم ایمنی بدن صحبت خواهیم کرد.

خاصیت ضد تومور بره موم
بره موم یک ماده ضد تومور است. در مطالعات آزمایشگاهی مصرف مداوم بره موم توانسته تومورهای ایجاد شده در بدن موش و خوکچه های شرقی را برطرف کند. در بدترین شرایط، از رشد تومور این حسوانات آزمایشگاهی جلوگیری به عمل آورده است. همین تحقیقات نشان می دهد که مصرف خوراکی بره موم، می تواند به درمان سرطان و درمان تومورهای مغزی کمک کند.
با توجه به اینکه بره موم یک ماده ضد تومور است، امید می رود که از این ماده برای ساخت داروهای ضد سرطان استفاده شود. با این حال چرا چشم انتظار عرضه چنین داروهایی باشیم؟ اگر به بیماری های خاصی مانند سرطان مبتلا هستید، مصرف بره موم فراوری شده را زیر نظر پزشک آغاز کنید. (تاکید می کنیم که باید حتما با نظارت پزشک یا طبیب طب سنتی انجام شود) خاصیت ضد تومور و ضد باکتری بره موم، به مرور زمان روند رشد بیماری را در شما متوقف خواهد کرد. اگر پزشک با مصرف بره موم موافقت نمود، حتما اثرات آن را با ما در میان بگذارید.

آنچه در این مطلب بیان شد، تنها 4 خاصیت مهم بره موم است که هر کدام از آن ها می تواند عاملی برای درمان بیماری های مختلف باشد. آشنایی با این خواص بره موم کمک می کند تا استفاده از این ماده کمتر شناخته شده را بیشتر مورد توجه قرار دهیم. مطمئن باشید مصرف بره موم اگر به صورت اصولی باشد، در بسیاری از بیماری ها نیازی به مصرف قرص های شیمیایی ندارید. همچنین بره موم در مراحل پیشگیری از درمان نیز فوق العاده عمل می کند و از بروز بیماری های مختلف جلوگیری به عمل می آورد.